Karsten- og Petra-votter / Childrens Mittens

Rett før jul så jeg et bilde av den søte «Kanin-kjolen» Hønsestrikkdamene hadde designet for Petra i julefilmen som har gått på kino nå . Ettersom jeg ( fremdeles ) var i votte-humør fikk jeg lyst til å lage noen barnevotter med nettop denne søte kaninen på!

Det er ikke vanskelig å lage personlige votter . Finn et vottediagram i den størrelsen du vil strikke, og tegn inn mønsteret du vil ha .
Jeg tegnet og strikket både Petra- votter med kanin og Karsten-votter med løve til størrelse 4-6 år , men det finnes jo en mengde andre figurer man kan tegne inn 😊

2015/01/img_1321-0.jpg
Disse vottene er også strikket i Rauma Finull og PT2 på pinne 3 . Jeg har vasket dem på finvask 30 grader ( med skylling og lett sentrifugering ) så de blir gode og myke og litt «pusete » 😊

2015/01/img_1324.jpg
😊 😊 😊 😊 😊
It’s easy to make your own personal mittens . Just find a diagram in the size you want to make and draw your own pattern – or you can search for patterns on Pinterest ☺️
These mittens are made in thin wool ( 50 gr = 165-175 m ) using double pointed needles size 3 . The size approximately 4-6 years.

46 kommentarer (+add yours?)

  1. Stine
    Oct 16, 2015 @ 18:17:19

    Åå så fiine 😊 har du diagram? Kan du sende på mail til meg? 😊😊

    Svar

  2. Stine
    Oct 16, 2015 @ 18:41:32

    Blander du garnet? (En tråd av hver?) ☺

    Svar

  3. Tina fjeldvær
    Oct 18, 2015 @ 10:02:35

    Så fine 😀 har du lyst til å sende meg diagram på mail?:)
    Hadde blitt kjempeglad da 😀

    Svar

  4. Borg
    Oct 18, 2015 @ 17:09:47

    Kunne du ha mailet meg også 🙂
    grobegni6@hotmail.com

    Svar

  5. Hilde E.Bergsjø
    Dec 08, 2015 @ 08:50:04

    Så flotte! Fint om jeg også kan få mønster/ oppskrift. Har akkurat strikket to kjoler og har litt restegarn😄

    Svar

  6. Ann Kristin Hagemoen
    Jan 02, 2016 @ 11:03:35

    Så fine votter. 😊 Har ett barnebarn som er helt vill etter Karsten og Petra. Hun har frøken Kanin og hun er med over alt.
    Så nå lurer jeg på om det er noen mulighet for å få mønster på de du har strikka? 😊
    Med vennlig hilsen
    Ann Kristin Hagemoen

    Svar

  7. Nina Klette Pedersen
    Mar 09, 2016 @ 10:32:23

    Hei! For noen fantastisk fine votter du har strikket. Skulle gjerne har fått mønsteret hos deg, da jeg har barnebarn som elsker Karsten og Petra. På forhånd tusen takk! Nina

    Svar

  8. Ellen Winther
    Jul 28, 2016 @ 15:35:08

    Masse fint inne på bloggen din syns æ😀👍🏼 Du kan mange forskjellige typa håndarbeid😀👌🏼
    Æ blei så forelska i Karsten og Petra vottan du har laga. Vil du dele oppskrift? Æ e bare såååå dårlig på å tegne mønster sjøl😁
    Ha en fortsatt fin sommer🌸🌺🌸

    Svar

    • bonzostrikk
      Jul 28, 2016 @ 16:37:36

      Så koselig at du liker bloggen min ! Håper den kan være til litt inspirasjon – og Karsten-og Petravottene , der kan jeg sende deg bilde av mønsteret ! Det skulle være lett å tegne over på rutepapir ☺️
      Send meg gjerne mailadressen din, eller ta kontakt på messenger/Facebook så skal du få det !

      Svar

      • Ellen Winther
        Jul 28, 2016 @ 21:41:07

        Å tusen takk for at du vil dele😀Nå ble jeg glad❤️
        En kan finne masse inspirasjon når en ser alt det fine du har laget👌🏼
        Jeg sender deg en melding på facbook. Kan være at den legger seg inn under annet posten. 🌸🌺🌸

  9. Inger Johanne
    Oct 22, 2016 @ 06:09:25

    Hei😊fällt såå for de fine karsten og petra vottene dine. Lurte på om du selger/deler diagram/oppskrift da jeg har 3 barnebarn som elsker disse figurene og det hadde Vært så kjekt å lage disse vottene i julegave til dem..Mvh Inger johanne.

    Svar

  10. iris
    Nov 03, 2016 @ 15:38:19

    Kan jeg også få diagram på vottene

    Svar

  11. Aina kvaalshagen
    Nov 16, 2016 @ 14:26:16

    Åhhh de var nydelig 😍 Selger du mønster?

    Svar

  12. Heidi
    Dec 25, 2016 @ 11:33:59

    Hei.
    Deler du oppskriften?

    Svar

  13. Heidi Botnan
    Jan 01, 2017 @ 14:02:48

    Hei😃 Superfine votter👍🏻 Sitter og strikker Petrakjolen og kommer over siden din da jeg skulle vise noen bilde av kjolen. Ser andre har spurt etter oppskriften på vottene, kan jeg gjøre det samme. På forhånd tusen takk🤗
    E-posten min er heibra@live.no

    Svar

  14. Hulda
    Mar 10, 2017 @ 21:16:59

    De er så søte, kan jeg også få de diagram. Takk so myet
    E-posten min er huldabjorns@gmail.com

    Svar

    • bonzostrikk
      Mar 11, 2017 @ 07:40:47

      Hei Hulda !
      Veldig hyggelig at du liker vottene jeg har laget – jeg har sendt deg Mail med mønstrene og håper du kan bruke de ! Ha en fin helg 😎

      Svar

  15. Monica Svellingen hammer
    Apr 24, 2017 @ 05:55:24

    Heisann så herlige vottar! Kan eg få bestilla frøken kanin mønsteret? Mvh monica

    Svar

    • bonzostrikk
      Apr 24, 2017 @ 07:03:26

      Hei Monica !
      Så hyggelig at du liker vottene jeg har laget 🙂 Hvis du sender meg en Mail på annegriktor@me.com skal jeg sende deg vottemønsteret . Jeg har bare satt kaninen til Hønsestrikk inn i et vottediagram , og det skal du gjerne få !
      Hilsen Anne-Grethe 😊

      Svar

  16. mona
    Sep 02, 2017 @ 15:53:15

    Vilka fina vantar, kan du sända mig beskrivningen. Vore jättegulligt av dig. hälsningar mona

    Svar

  17. mona
    Sep 02, 2017 @ 16:27:48

    Tack snälla min email är nova_7@icloud.com. Kommer att bli så roligt att sticka dem. vänligen mona

    Svar

  18. mona
    Sep 02, 2017 @ 16:44:47

    Oj , så tokigt det ska vara en underline streck efter nova. Men prova. akkepakke@icloud.com. tack.

    Svar

Legg igjen en kommentar

