Strikket klut / Knitted cloth

20140223-101824.jpg
Hadde to nøster Tuva ( 50%bomull/50%acryl, 50 gr=110 m )som jeg fant ut jeg skulle strikke kluter av ! Er ikke så veldig glad i blandingsgarn, men det var godt å strikke av – og etter litt googling fant jeg jo ut at mange foretrakk dette til klutestrikk 😀
Denne kulten er strikket på pinne 3,5 . Jeg har lagt opp 57 m og strikket
3 r 1 vr på alle omganger – avslutt hver omgang med 1r. Jeg strikket til nøstet var slutt, og da ble størrelsen ca 27×27 cm.

Med det blå garnet la jeg også opp 57 m, men strikket annenhver omgang
1r/1vr , neste omg r. Størrelsen ble den samme som på den rosa 😀

20140223-102715.jpg

Knitted cloth

The yarn used are 50/50 cotton/acrylic . I don’t normally use mixed yarn , but as I checked on google I found that many have knitted washcloths of this particular mixed yarn ! So, why not do that ? The yarn contains
110 m/120yds pr. 50 gr/1,8 oz , and I chose needle size 3,5/ US size 4 .
For both cloths, cast on 57 sts.
The pink one is knitted like this :
Kn 3 /p 1 , end the row with kn1. All rows knitted the same way !
The blue one is another pattern :
Row 1: kn 1 p 1
Row 2: kn
Repeat these two rows .
I’ve used one skein of yarn on each cloth ; gives a cloth 27×27 cm /11×11 in 😀

Legg igjen en kommentar

