Tovede hjertesokketøfler ❤️

Litt rart det der, men inspirasjonen til julegaver kommer ofte i januar ! Kanskje fordi man har fått så mye inspirasjon fra forskjellige steder i løpet av jula ? Jeg har ihvertfall startet, og et par tovede sokketøffler kom ut av vaskemaskinen i dag 😊
Alltid spennende å se hvor mye de krymper . Passer de i det hele tatt til noen som helst ??? De starter jo som kjempesokker ! Gubben trodde jeg hadde bommet stygt på målene….

20140117-175021.jpg
Mønsteret er en kombinasjon av Rauma ( hjertene) og Sandnes ( stripemønsteret under), og det ble da ganske allright synes jeg ! Jeg brukte PT 2 ( eller Finull – det blir akkurat det samme ) og en liten rundpinne 4,5 . De ble vasket på 30 grader i maskin med litt Milo i såpeskuffen , og størrelsen ble en fin 39-40 ! Akkurat passe til meg selv ( men jeg har jo noen fra før av….)

20140117-175640.jpg
Nå skal de få ligge og tørke, og så blir de lagt i gaveskuffen ! Så får vi se hvem som ender opp med en varm og god presang i desember ❤️

❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️

Felted socks

Strange as it seems, inspiration for Christmas gift-making is always at it’s strongest in January ! Maybe because I get so many new ideas from the different groups of knitters I attend on Facebook ? Lots of ideas there ; especially around christmas time !
So far I’ve made one pair of these hearty felted socks, but there may be more to come 😀
The pattern being a combination of one from Rauma and one from Sandnes
( Norwegian yarn factories and designers ), I’m not able to share this with you . If you search the internet you should be able to find something similar.

The yarn used is ,of course, feltable woolen yarn, 50g/1,8oz =165 m/182 yds.
I used a small circular needle size 4,5/ US size 7 , but you might as well use double pointed needles of the same size 😀

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Guro Eriksen
    Jan 18, 2014 @ 16:57:27

    Ikke si det til noen, men jeg har allerede startet planleggingen med Julen 2014-gavene 😉

    God helg!

    Svar

  2. Isa
    Jan 22, 2014 @ 14:44:16

    Kjempefine sokker! Har begynt å tenke på de neste julegavene jeg også:-)

    Svar

Legg igjen en kommentar

