Og så kom Fjelldragen !

20140110-154723.jpg
Lenge har jeg hatt liggende tre nøster lys gul PeerGynt ,som jeg ikke ante hva jeg skulle bruke til ! Jeg har fått det av en venninne , og ettersom garn ikke går ut på dato ( og det er en fordel alltid å ha et godt lager av denslags ) ble det nå liggende der i posen med votte- og sokkegarn . Før jul laget jeg noen votter med drage på, inspirert av Dales Nagano-genser fra ’98 . Den dragen hadde jeg lyst til å bruke på russesokker også, og med et par nøster brunt garn i tillegg til det gule kunne det kanskje bli noe utav det ?
Som sagt, så gjort ! Bare å sette seg ned med blyant, viskelær og rutepapir igjen – og ut å kjøpe brunt garn ! Jeg gjorde om litt på mønsteret- lagde et hjerte av «røyken» fra munnen til dragen . Og det fungerte bra – resultatet er her :

20140110-155600.jpg
Det ble såpass vellykket , og jeg hadde såpass mye garn igjen, at det ble votter også !

20140110-155708.jpg
Årets første ordentlige ide er satt ut i livet- og er det noen som er interessert i å kjøpe mønster så kontakt meg på
annegriktor@me.com ! ( Votter og sokker er også til salgs – ta kontakt for pris !)
🐉 🐲 🐉 🐲 🐉 🐲 🐉

The Mountain Dragon

I have for a long time had three skeins of light yellow woolen yarn – not my favorite color , I must say ! But as I never throw away anything that can be used in a knitting project , I had to figure out something . A pair of socks ? Could be nice together with some brown yarn maybe ?
I had already made a pair of mittens with dragons on them – what about a kind, Norwegian mountain dragon ? With hearts of smoke coming out of his mouth ?
I made a composition of dragons and hearts and stars , and here is my new cosy socks ,» the Mountain Dragon» !

20140211-182919.jpg
A kind, loving dragon ❤️ Maybe he may even bring me luck ?

20140211-183050.jpg
I made some mittens to go with the socks – maybe that’ll bring me double luck ? Let’s hope so – at least I’m very satisfied the way this yellow yarn turned out to be not so bad after all 😀

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Guro Eriksen
    Jan 11, 2014 @ 17:18:22

    Så utrolig stilig!!! 🙂

    God helg!

    Svar

Legg igjen en kommentar

