Refleks i dobbeltstrikk

20131207-150038.jpg
Nå er det så mørkt ute om kvelden – og hva er vel viktigere for oss fotgjengere enn å gjøre oss sett ! Og er man strikker i tillegg er ikke veien lang til selvstrikkede reflekser 😉
Du trenger litt rester av bomullsgarn, passende til pinne 3 . Jeg har laget mine 11 masker brede og 13 rader høye ; da ble de ca.5,5 x 5,5 cm store – inklusive heklekanten i fm rundt . ( Dette er ikke nødvendig- den blir fin uten heklekant også !) De er strikket i dobbeltstrikk, og jeg har kun strikket reflekstråd sammen med en av fargene slik at det blir et tydelig mønster/figur når billyktene skinner på den .
Du tegner enkelt opp mønster på ruteark, hvis du ikke vil bruke de to jeg har laget.

20131207-150838.jpg
Hekle ca.11 fm langs hver side ; 2 fm i hjørnene . Snoren består av 60 lm heklet med nål 2,5 . Sy fast en sikkerhetsnål i enden og du har din helt egen refleks som ingen har maken til 😀

20131207-151554.jpg

🌠. 🌠. 🌠. 🌠. 🌠

Reflectors in double knitting

You need some scraps of yarn, reflector yarn and knitting needles suitable for your yarn .

Cast on 11 sts for double knitting ( if you don’t know how to do that, there are several videos to teach you on YouTube 😉). Knit with both reflector yarn and yarn on one of the sides ; just yarn on the other. That way you get a figure that glow in the dark !
Follow one of my patterns, or make some yourself ! Bind off , don’t cut the thread but make a round of dc ‘s . End it all by making a string of chains . Cut the thread. Fasten a safety pin at the end of the string .

Advertisements

6 kommentarer (+add yours?)

  1. Guro Eriksen
    Dec 09, 2013 @ 14:32:54

    Åh, så lurt! Strikkede refleksbrikker! 🙂

    Svar

  2. Heidi
    Dec 10, 2013 @ 12:58:03

    Gikk det med mye refleksgarn?