Totoro-grytelapper

20130529-150920.jpg
Fikk lyst til å prøve meg på dobbeltstrikking, og da falt valget på disse artige grytelappene fra
http://nerdcrafts.blogspot.ca/2011/02/totoro-double-knit-potholder.html
Jeg måtte teste ut strikkemåten før jeg begynte, men det var jo ikke så vanskelig som jeg trodde !
Jeg har brukt BomullSport fra Nille, og strikket på pinne 3. Da blir de ca. 20×20 cm – en perfekt størrelse synes jeg ! Slet litt med heklekanten rundt ; hvordan jeg skulle få den pen. Vet ikke om jeg er helt fornøyd, men grytelappene ble ihvertfall ferdige 🙂

20130529-151354.jpg
Og her har jeg laget mine egne varianter av det opprinnelige mønsteret ! Synes de ble ganske vellykkede ,både med hensyn til mønster og fargevalg 🙂

20130609-152658.jpg

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Guro Eriksen
    Jun 25, 2013 @ 13:22:10

    Hihi, såå kule figurer da! 😀

    Svar

Legg igjen en kommentar

