Trekk til mini-Ipad

20130506-103826.jpg
Her har jeg strikket trekk til minivarianten av Ipad. Størrelse 22x16cm , og med Marius- mønster.
Jeg har brukt Falk fra DaleGarn (50gr =106 m), pluss en rest rødt i et annet ullgarn av samme tykkelse. Jeg har brukt en liten rundpinne 3,5.
Legg opp 90m, strikk 4 omg blått før mønsteret, deretter mønster . etter de tre siste omgangene med rødt strikker du 1omg vr, 3 omg r før du feller av. Brett belegget mot vrangen og sy det fast.
Sy sammen i bunn .
Sy i en knapp og en hempe , eller sy i en passende glidelås ( for hånd) , hvis du heller vil ha det !

20130506-104537.jpg
Mønsteret her viser halve forsiden, og det skal bare fortsettes rundt . Grunnen til at jeg tegnet det opp sånn, var bare at jeg ville ha en firkant/snipp midt foran 😉

Advertisements

6 kommentarer (+add yours?)

  1. Sander
    Mar 20, 2014 @ 18:57:43

    Hvordan er oppskriften når den er kun hvit?

    Svar

  2. kari-anne
    Dec 08, 2014 @ 14:26:07

    hei! jeg prøver å strikke dette trekket til en venninne som har ipad mini. jeg får ikke målt om det passer siden jeg ikke har en selv, og har sett på apple sin nettside at en ipad mini måler 20×13,4cm så da lurer jeg på om de målene på apple sin nettside er feil eller om du har strikket trekket litt større med vilje? er veldig bekymret for å legge mye arbeid i det også gi bort noe som ikke passer til ipaden hennes skjønner du! er også helt fersk på strikking så hvis du kunne hjulpet meg med dette dilemma hadde det vært flott!

    Svar

  3. kari-anne
    Dec 08, 2014 @ 15:25:56

    den er grei! da prøver jeg med et halvt nr større på pinnene 🙂 jeg vil ha det i bomull skjønner du, så derfor ble mitt litt mindre enn trekket ditt. tusen takk for raskt svar! 🙂