Strikket trekk til nettbrettet

20130118-122839.jpg
Skal du ha med deg nettbrettet ditt bort, er det greit å ha et trekk til det for å unngå riper. Jeg strikket først et til meg selv, og det var så morsomt og raskt arbeide at det til slutt ble en del trekk med forskjellig mønster !
Jeg har brukt Østlandsgarn/SportySuperwash fra Nille (100m pr. 50gr ), liten rundpinne 3,5 eller 4.
Strikkefasthet 22m på 10 cm. Hvis du vil ha mønster er det lurt å først tegne det opp på rutepapir. Let i gamle koftemønstre f.eks. , der er det mye fint å finne ! Jeg har mønstre som går opp i 6 eller 12 m til det masketallet jeg har rundt trekket.
Jeg har begynt i bunnen, og lagt opp 84 m. Strikk tre – fire omg ensfarget før du begynner på mønsteret. Tilsammen er det ca. 60 omg glattstrikk, før de siste fire omg vrangbord. Strikk den på et halvt pinnenummer mindre, så den ikke blir for løs ! Fell av, sy sammen i bunnen og fest en knapp midt foran. Midt bak festes en heklet hempe av 20 lm, snu og hekle 20kjm tilbake. Heklenål 3 eller 3,5.

20130118-123959.jpg
Jeg har også foret posen med et tynt stoff, slik at ikke nettbrettet henger seg fast i løse tråder !

20130118-124128.jpg