Kuvøsetepper

20130106-112300.jpg
Disse enkle teppene har jeg strikket mange av. De strikkes fra det ene hjørnet til det andre, og du kan godt bruke tykkere pinner enn du ellers ville brukt til tynt babygarn. Oppskriften finnes på Amandagruppens sider !

20130106-112535.jpg
Dette er en litt annen variant, og grunnoppskriften til det fant jeg i et ukeblad (NorskUkeblad 20/2012). Borden rundt har jeg først tegnet opp på rutepapir, slik at jeg får den riktig plassert i forhold til midten . Jeg avslutter teppene med å strikke belegg på baksiden, hvor jeg feller i hjørnene, der hvor det er lagt ut på forsiden. Da unngår du at de bittesmå babyene setter fast fingrene i de løse trådene på baksiden! (Det ligger forklaring til teppet litt lenger ned på siden!)

20130106-113101.jpg
Det siste teppet jeg har strikket har blondekant rundt . Her har jeg plukket opp masker på baksiden for å strikke belegg tilsvarende mønsterborden til slutt !

Legg igjen en kommentar

