Flere ugler i mosen- eller koppen ?

20121024-095108.jpg

Sitter og ser ut på høsten – på bladene som faller og en litt grå himmel . I et ukeblad hadde jeg sett bilde av en blomsterpotte med strikket pyntetrekk ; det måtte jo kunne brukes på andre måter
også ? Kanskje på en kopp ? Man kan jo lage sin egen termokopp – med strikkegenser !
Som sagt så gjort , og etter litt prøving og feiling ble jeg enig med meg selv om å prøve ut uglemønsteret fra luen . Det passet fint – men det er nok lurt å lage en strikkeprøve så man ser hvor mange masker som trengs . Størrelsen er jo avhengig av hvor stor kopp du har ! Og husk – det er lurt å bruke et superwash- garn, slik at det tåler vask ! I sidene har jeg strikket inn tre knapphull – to på høyre side og ett på venstre.( Du kan også sy på hemper etterpå til knapphull .)

20121024-100503.jpg

Jeg laget ett trekk med fletter også, når jeg først var i gang . Det er jo en veldig hyggelig ting å gi bort – og det går raskt å strikke ! Uglemønsteret ligger på Strikkeriet.no , og flettemønsteret jeg strikket går over 6m, med 2vr mellom hver . Jeg skal nok strikke flere , for dette var morsomt !

Advertisements

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Janne
    May 22, 2013 @ 10:57:53

    Hvilket garn og pinnestr bruker du på ugletrekket til koppen