Hvordan det startet

Jeg var ikke veldig glad i håndarbeid da jeg var liten . Moren min er formingslærer, og jeg skulle ihvertfall ikke gjøre det samme som henne ! Heldigvis har jeg en veldig snill tante , som er ti år eldre enn meg , og hun lærte meg å strikke . Da var jeg omtrent seks og et halvt , og siden den gang har det blitt ganske mye av både strikking og andre håndarbeidsaktiviteter !
Jeg husker ennå det første jeg laget ; en ganske så skjev og hardt strikket grytelapp til farmoren min . Jeg var mektig stolt over å ha fått det til , og farmor hang den på kjøkkenet og oppmuntret meg til å fortsette lage ting . Det ble mye dukkeklær etterhvert som jeg fikk mer øvelse – og julegaver til kusiner og besteforeldre !

Heklingen er en historie for seg . Det tok virkelig av en gang venninnen min og jeg satt og så på broren hennes på fotballtrening , og hun heklet på en liten brikke i intrikat mønster . Det så spennende ut , så det måtte jeg jo prøve ! Vi fikk mange hyggelige heklekvelder hvor vi utvekslet oppskrifter og tips . Nå blir det ikke så mange duker og brikker , men desto mer smådyr og andre artige ting ! Sikkert mye unyttig og , men det er koselig å holde på med !

Jeg har også sydd mye lappeteknikk og laget applikasjonstepper og -bilder . Da bruker jeg ofte barnetegninger som inspirasjon og mønster . Sengetepper og løpere har det blitt mange av opp igjennom årene , og det kan nok hende det blir fler – alt går i bølger , og nå er det strikke- og heklebølgen som er over meg !

20120828-124653.jpg