Varmeflasketrekk

20120824-110741.jpg
Tenk så koselig å kunne gi bort en slik varmende presang til en du er glad i – eller hvorfor ikke strikke en til deg selv ? Selve mønsteret fant jeg i en barneoppskrift , men jeg gjorde det litt om og brukte det på trekk til varmeflaske . Jeg er nok stort sett ikke så veldig flink til å bruke andres oppskrifter slik de er «ment» å brukes – må alltid lage min egen vri !

Til denne har jeg brukt ullgarn som passer til pinner nr 3,5 (22m x 26p =10 x 10cm). Målene på posen er 22x36cm , og jeg har tredd i en silkesnor i toppen.

Legg opp 96 m på liten rundpinne nr.3,5 , strikk 5 omg grønt før du begynner på mønsteret. Strikk to mønsterrapporter store blomster, tre rapporter små blomster, sauer (X = vr m ), 4 omg grønt, blomster på stilk, 8 omg blått , skyer, 8 omg blått før toppen. Etter de to omg grønt øverst på mønsteret strikker du 1 omg vr, 1 omg r, hull, 1 omg r, 1 omg vr, 5 cm grønt glattstrikk, 3 riller rødt (annenhver p rett og vrang ) . Fell av og sy sammen i bunnen. Tre i en silkesnor i toppen og trekket er ferdig !

20120824-112419.jpg

Legg igjen en kommentar

