Puter i restegarn

Av og til hoper det seg opp en masse smårester av garn – litt av hver farge . Og jeg har veldig vondt for å kaste noe av det , for det kan jo komme til nytte ! For et par år siden samlet jeg alle disse restene og strikket puter – en kvadratisk , 50x50cm, og en avlang , 50×70 cm . Jeg strikket på pinne 3,5 , og garnet var en blanding av Østlandsgarn ,PeerGynt o.l. Det gikk med ca.300 gr til den minste , ca.420 gr til den største .

20120808-152915.jpg
Det er strikket en stripe av hver farge på rundpinne – hver pinne fra retten . Alle trådendene som blir hengende i hver side knyttet jeg godt sammen , slik at ikke de skulle løsne når jeg sydde sammen puten til slutt og den var klar til bruk . Det ble to solide koseputer !

Legg igjen en kommentar

